Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utblick USA

Post-pandemin: Amerikanska kedjor storsatsar på marknadsföring i den fysiska handeln

Publicerad: 2 juli 2021, 05:39

Nu storsatsar amerikanska dagligvarukedjor åter på marknadsföring i butik när konsumenterna sakta men säkert återvänder till den fysiska handeln.

Foto: Susan Berzelius

Sakta men säkert återvänder amerikanska konsumenter till den fysiska handeln. Och nu storsatsar dagligvarukedjorna på marknadsföringen i butik.


Ämnen i artikeln:

Corona

När reklam- och analysföretaget Blis frågade 100 amerikanska dagligvarukedjor om deras planerade marknadsföringsinsatser under det närmaste halvår svarade 36 procent av dem att de tänkte skifta reklaminsatserna från e-handel till butik. 25 procent svarade att deras marknadsföring ska fokusera på varumärkeskampanjer medan 31 procent satsar resurser på marknadsföring av e-handelstjänster.

44 procent av respondenterna uppgav att de förväntar sig en ökad efterfrågan på click and collect-tjänster och över hälften av de tillfrågade, 54 procent investerar i ökat utrymme i butikerna för att möta kundernas efterfrågan på upphämtning av online-order.

– Det är lovande att handeln, när vi går ur pandemin, ökar sina budgetar för marknadsföring i butik, säger Gil Larsen, vd för Blis USA. 

– I slutändan ser vi att nästa generation konsumenter kräver en omnikanal-upplevelse som ger samma värde och bekvämlighet oavsett kanal.

Susan Berzelius

Utrikesredaktör, reporter

susan.berzelius@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Corona

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News