Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utblick Storbritannien

Så ska Marks and Spencer ta kunder från konkurrenterna

Publicerad: 1 november 2022, 08:40

Marks snd Spencer vill ta en större del av dagligvarukakan i Storbritannien.

Foto: Pontus Edman

Varuhuskedjan Marks and Spencer gör en satsning för att ta marknadsandelar i dagligvaruhandeln, både online och i fysisk butik.


Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


Marks and Spencer, som äger 50 procent av Ocado, planerar att erbjuda hela sitt sortiment av matvaror via leveransföretaget. I dag finns ungefär 75 procent av sortimentet tillgängligt online via Ocado. Det skriver Daily Mail

Man vill framför allt få in fler varor från lågprissortimentet kallat ”remarksable”.

Satsningen är en del av Marks and Spencers färska strategi för att ta marknadsandelar inom dagligvaruhandeln.  

På Ocados nya e-handelslager ska antalet ordrar fördubblas, från 367 000 per vecka till 700 000. Man ska också bli bättre på att erbjuda ersättningsvaror när beställda varor saknas. 

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev