Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utblick Frankrike

Franska jätten hakar på trenden – testar prenumeration

Publicerad: 29 september 2021, 12:31

Carrefour hakar på den europeiska trenden för att öka lojaliteten.

Foto: Kalle Östgren

Carrefour startar ett test av betalda prenumerationer som ger rabatt på kedjans alla egna märkesvaror.


Ämnen i artikeln:

LojalitetKundvårdInternationellt

Franska Carrefour, Europas tredje största dagligvaruaktör, lanserar en ny modell med betalda prenumerationer. 

Kunder som betalar en månadsavgift på 5,99 euro, drygt 60 kronor, får en rabatt på 15 procent på kedjans alla 7 000 egna märkesvaror.

Upplägget kan också kombineras med andra erbjudanden och bonus från lojalitetsprogram.

Testet startade den 20 september och genomförs i 21 supermarkets i regionen i och omkring staden Rouen i Normandie.

Carrefour ska utvärdera testet av prenumerationskonceptet i slutet av året, för att då ta beslut om en eventuell rikstäckande utrullning under 2022.

Prenumerationsupplägg blir allt vanligare i den europeiska dagligvarubranschen. Olika koncept har under de senaste två åren lanserats av bland andra Delhaize, Monoprix och Leader Price, de två sistnämnda ingår båda i Casino Group.

Kalle Östgren

Reporter

kalle.ostgren@bbm.bonnier.se

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.