Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utblick Frankrike

”Babbelkassor” ger franska snabbköpskunder en fristad: ”Behöver verkligen sociala kontakter”

Publicerad: 29 mars 2022, 11:12

Instängdheten under pandemin gör att behovet av sociala kontakter är starkt, säger såväl kunder som kassavärdar.

Foto: Anna Trenning-Himmelsbach

Allt fler franska snabbköpsbutiker öppnar ”bla-bla-kassor” för kunder som inte har bråttom. ”Under förra årets nedstängning upptäckte vi att kunderna hade ett stort behov av att prata”, säger François Rodriguez, direktör för en stormarknad.


– Ja, vi behöver verkligen sociala kontakter. Särskilt efter den här vintern, säger en man som just har gått igenom Bla-bla-kassan.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.