Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utblick Danmark

Dålig vara ger pengar direkt i mobilen

Publicerad: 6 Oktober 2020, 06:45

Den kund som köpt en dålig vara på Netto Danmark får ett tillgodohavande direkt in i mobilen.

Foto: Pressbild

Danska Netto lanserar i dagarna inköpsappen Netto plus. Appen ska inte bara ge kunderna en mängd erbjudanden – här kan den som är missnöjd med en vara registrera detta i appen och få ett tillgodohavande på beloppet.


Ämnen i artikeln:

KundupplevelseNetto

Netto plus är tänkt att ge lågpriskedjans kunder mängder av anpassade erbjudanden baserat på köphistorik. Appen är kopplad till kundens vanliga betalkort.

Förutom att utnyttja kampanjerbjudanden, kontrollera sina inköp och kvitton kan Netto-kunden även registrera varor som av någon anledning inte håller måttet.

– Trots att vi göra allt vi kan för att leverera bästa tänkbara varor så händer det förstås att en avokado är övermogen eller potatisen grön, säger Martin Hasgard Olesen, sortiments- och marknadsdirektör i Netto Danmark.

– Nu kan kunden enkelt fotografera den sekunda varan, registrera priset i appen och få ett digitalt tillgodohavande som gäller vid nästa köp i en Netto-butik.

Susan Berzelius

Utrikesredaktör, reporter

susan.berzelius@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

KundupplevelseNetto

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.