Denna utbildning ger dig ger dig en djupgående kunskap i e-handel och vad som skapar framgång i dess olika delar – från att sätta strategi, driva trafik, skapa effektiva köpresor, ta fram attraktiva kunderbjudanden och analysera data. Du får handfasta tips, idéer, inspiration och verktyg för att få dina besökare att konvertera och bli mer lojala och återkommande kunder.
DU FÅR LÄRA DIG:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Dig som arbetar inom försäljning och marknadsföring, och inom e-handel. Detta är en utbildning för dig som vill berika din kunskap inom e-handel och få en bred kunskapsplattform att jobba utifrån. Utbildningen är teoretisk med övningar som på ett pedagogiskt sätt trimmar e-handelscellerna i hjärnan.
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska:
09.00 Check-in och introduktion till utbildningen
09.20 Introduktion till e-handel
10.30 Kaffe
10:45 Strategi och kundresan
Strategi i e-handel utifrån VAD, HUR, VARFÖR. Den strategiska positionen är fundamentet för e-handelns syfte att finnas. Här diskuterar vi om vikten av strategi och att veta vem man är och vilka man vill vara på marknaden utifrån följande parametrar:
12.00 Lunch
13:00 Trafik och försäljning
I trafikdelen pratar vi om inkommande trafik. Vi går igenom kanalmix, målgrupper och verktyg. Här jobbar vi också igenom begreppet KPI (Key Performance Indicator) och varför det är bra att använda sig av.
15.00 Fika
15:20 Data
Här tittar vi på vikten av korrekt uppsatta datapunkter och hur man på enklast möjliga sätt kan kontrollera att den datan man samlar in stämmer med verkligheten.
16.30-17.00 Sammanfattning/tid för frågor/avslut