Genom Customer Experience (CX) och Customer Journey Mapping kan du skapa insikter och förståelse för dina kunder och därigenom utveckla bättre produkter, effektivare kommunikation och starkare lojalitet. Under denna tvådagarsutbildning, som varvar teori med praktik, får du lära dig hur du konkret kan arbeta med CX och Customer Journey Mapping i din verksamhet.
Customer Experience, CX, är en affärsdisciplin som handlar om att utveckla tjänster och verksamheter där man sätter kunden i centrum och involverar kunden i företagets affärsprocesser och därmed skapar förutsättningar för att få nöjdare, mer trogna kunder.
En av hörnstenarna i CX är att förstå kundens upplevelse av kontakterna den har med er som företag – över tid. Det kan visualiseras i form av en kundresa, en så kallad Customer Journey Map, som är en slags visualisering av kundens alla kontakter med er som företag.
Under denna kurs går vi igenom hur CX fungerar och du får lära dig att skapa en Customer Journey Map och integrera förändringarna i din organisation.
UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:
DAG 1
09.00 Välkomnande och introduktion
09.30 Customer Experience (CX) som affärsdisciplin
10.00 Kaffe
10.15 Företagets Why och Shared Value [övning]
10.45 Customer Experience (CX) som affärsdisciplin forts.
11.30 Introduktion till Customer Journey Mapping
12.00 Lunch
13.00 Customer Journey Mapping, CJM
13.45 Samla in empatisk kundinsikt [övning]
14.15 Customer Journey Mapping, CJM
13.45 Customer Journey Mapping [övning]
14.30 Kaffe
14.45 forts Customer Journey Mapping [övning]
15.15 Strategi och planering av CX
16.00 Vilka utmaningar har min organisation? [reflektion]
16.20-16.30 Sammanfattning dag 1
Möjlighet till After work med kursdeltagare och kursledare
DAG 2
09.00 Reflektion dag 1
09.30 Att driva förändringsarbete med hjäp av kundresan
10.00 Kaffe
10.15 Verktyg för kundresor
11.15 Blueprint och rotorsaker [övning]
12.00 Lunch
13.00 Verksamhetsstyrning och affärsutveckling
14.00 Affärsutveckling [övning]
14.30 Kaffe
14.45 Introduktion till att mäta upplevelse
15.30 Tips och råd när ni kommer hem
16.00-16.30 Sammanfattning dag 2