onsdag27 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Ledare

Fredrik Svedjetun: Icas varumärke är i fritt fall – dags att städa bort den sunkiga kulturen

Ica har i decennier varit ett av Sveriges mest älskade varumärken. Den tiden är nu förbi. Ica rasar i anseende bland konsumenterna – och behovet av förändring är skriande, skriver Dagligvarunytts chefredaktör Fredrik Svedjetun, och listar tre saker som Icas direktörer bör reflektera kring.

Publicerad: 17 maj 2023, 12:20

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Handlar insiderhärvan på Ica om "enskilda individer" och inte inte om Ica, som ordförande Claes-Göran Sylvén och flera handlare hävdar? Nej, skriver Dagligvarunytts chefredaktör Fredrik Svedjetun, den här härvan handlar i högsta grad om Ica.

Foto: Monika Nilsson Lysell och Gabriel Liljevall


Inte nog med att Ica-handlarna kör Ferrari och skor sig på inflationen. Nu har de också försökt fiffla till sig miljontals kronor i Sveriges största insiderhärva.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev