Ledare
Fredrik Svedjetun: Icas varumärke är i fritt fall – dags att städa bort den sunkiga kulturen
Ica har i decennier varit ett av Sveriges mest älskade varumärken. Den tiden är nu förbi. Ica rasar i anseende bland konsumenterna – och behovet av förändring är skriande, skriver Dagligvarunytts chefredaktör Fredrik Svedjetun, och listar tre saker som Icas direktörer bör reflektera kring.
Publicerad: 17 maj 2023, 12:20
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Handlar insiderhärvan på Ica om "enskilda individer" och inte inte om Ica, som ordförande Claes-Göran Sylvén och flera handlare hävdar? Nej, skriver Dagligvarunytts chefredaktör Fredrik Svedjetun, den här härvan handlar i högsta grad om Ica.
Foto: Monika Nilsson Lysell och Gabriel Liljevall
Inte nog med att Ica-handlarna kör Ferrari och skor sig på inflationen. Nu har de också försökt fiffla till sig miljontals kronor i Sveriges största insiderhärva.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.
Fredrik Svedjetun