Ledare
Fredrik Svedjetun: Icas varumärke är i fritt fall – dags att städa bort den sunkiga kulturen
Ica har i decennier varit ett av Sveriges mest älskade varumärken. Den tiden är nu förbi. Ica rasar i anseende bland konsumenterna – och behovet av förändring är skriande, skriver Dagligvarunytts chefredaktör Fredrik Svedjetun, och listar tre saker som Icas direktörer bör reflektera kring.
Publicerad: 17 maj 2023, 12:20
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Handlar insiderhärvan på Ica om "enskilda individer" och inte inte om Ica, som ordförande Claes-Göran Sylvén och flera handlare hävdar? Nej, skriver Dagligvarunytts chefredaktör Fredrik Svedjetun, den här härvan handlar i högsta grad om Ica.
Foto: Monika Nilsson Lysell och Gabriel Liljevall
Inte nog med att Ica-handlarna kör Ferrari och skor sig på inflationen. Nu har de också försökt fiffla till sig miljontals kronor i Sveriges största insiderhärva.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.
Fredrik Svedjetun