Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Ledare

Fredrik Svedjetun: ”Det skaver när vinstmaskinen ATG kräver ökad försäljning hos ombuden”

ATG säljer som aldrig förr – och gör en vinst som dagligvarubranschens butiker bara kan drömma om. Därför skaver det när speljätten nu vill höja omsättningskravet för ombuden. Det skriver Dagligvarunytts chefredaktör Fredrik Svedjetun.

Publicerad: 6 december 2021, 08:52

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Fredrik Svedjetun, chefredaktör och ansvarig utgivare på Dagligvarunytt.

Foto: Gabriel Liljevall


Det är bara att gratulera ATG som gjorde ett rekordår 2020 vad gäller intäkter, tillväxt, resultat och antal kunder. I tuff konkurrens lyckades bolaget stärka positionen på marknaden och dessutom

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@bonniernews.se

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.