Kommentar
Monika Nilsson Lysell: Lågprisboom kan bli kortvarig när vanans makt är stark
Dagligvaruhandeln hann knappt andas ut efter pandemin innan prisökningarna ställde allt på sin spets. Historiska försäljningstapp präglade 2022, där lågpris var vinnare. Kommer matglädjen tillbaka 2023?
Publicerad: 19 januari 2023, 12:19
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Dagligvarunytts Monika Nilsson Lysell.
Rensat för den historiskt höga matprisinflationen, har försäljningen i dagligvaruhandeln minskat med 5,6 procent 2022, visar Svensk dagligvaruhandels index. Oktober månads försäljningstapp på 10,7 procent, och december månads tapp
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Monika Nilsson Lysell