måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommentar

Monika Nilsson Lysell: Lågprisboom kan bli kortvarig när vanans makt är stark

Dagligvaruhandeln hann knappt andas ut efter pandemin innan prisökningarna ställde allt på sin spets. Historiska försäljningstapp präglade 2022, där lågpris var vinnare. Kommer matglädjen tillbaka 2023?

Publicerad: 19 januari 2023, 12:19

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Dagligvarunytts Monika Nilsson Lysell.


Ämnen i artikeln:

Svensk DagligvaruhandelLågpris

Rensat för den historiskt höga matprisinflationen, har försäljningen i dagligvaruhandeln minskat med 5,6 procent 2022, visar Svensk dagligvaruhandels index. Oktober månads försäljningstapp på 10,7 procent, och december månads tapp

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev