Kommentar
Susan Berzelius: ”Jämställdheten vinner när aktörerna blir flexibla och kreativa”
Jämställdheten har blivit betydligt bättre i dagligvarubranschen de senaste tio åren. Men nu krävs flexibla och kreativa lösningar för att pusha ännu fler kvinnor att ta ledarroller i butikerna, skriver Dagligvarunytts Susan Berzelius.
Publicerad: 5 oktober 2021, 08:43
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Dagligvarunytts Susan Berzelius.
Ämnen i artikeln:
Svensk DagligvaruhandelJämställdheten inom dagligvaruhandeln ökar kraftigt, det visar den kartläggning som Dagligvarunytt gjort. Men ökningen sker från låga siffror från 2012 och mycket strategiarbete, stöttning och vanligt enkelt vardagsslit återstår innan
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Susan Berzelius
Ämnen i artikeln:
Svensk Dagligvaruhandel