Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommentar

Susan Berzelius: ”Jämställdheten vinner när aktörerna blir flexibla och kreativa”

Jämställdheten har blivit betydligt bättre i dagligvarubranschen de senaste tio åren. Men nu krävs flexibla och kreativa lösningar för att pusha ännu fler kvinnor att ta ledarroller i butikerna, skriver Dagligvarunytts Susan Berzelius.

Publicerad: 5 oktober 2021, 08:43

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Dagligvarunytts Susan Berzelius.


Ämnen i artikeln:

Svensk Dagligvaruhandel

Jämställdheten inom dagligvaruhandeln ökar kraftigt, det visar den kartläggning som Dagligvarunytt gjort. Men ökningen sker från låga siffror från 2012 och mycket strategiarbete, stöttning och vanligt enkelt vardagsslit återstår innan

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Susan Berzelius

Utrikesredaktör, reporter

susan.berzelius@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Svensk Dagligvaruhandel

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.