Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommentar

ANALYS: ”Icas reklam spelar i en egen liga – de har gjort alla rätt i 20 år”

Den 29 november fyller Ica-Stig 20 år. Reklamsåpan som bidragit till att skapa ett av landets starkaste varumärken – alla kategorier. Här förklarar journalisten och reklamanalytikern Carin Fredlund varför Ica-såpan är en av Reklamsveriges största succéer någonsin.

Publicerad: 24 november 2021, 09:42

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.


I en tid när reklamtröttheten breder ut sig och vi, enligt undersökningar från Sveriges Annonsörer, blivit alltmer negativt inställda till reklam spelar Ica i en egen division.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.