Kommentar
ANALYS: ”Icas reklam spelar i en egen liga – de har gjort alla rätt i 20 år”
Den 29 november fyller Ica-Stig 20 år. Reklamsåpan som bidragit till att skapa ett av landets starkaste varumärken – alla kategorier. Här förklarar journalisten och reklamanalytikern Carin Fredlund varför Ica-såpan är en av Reklamsveriges största succéer någonsin.
Publicerad: 24 november 2021, 09:42
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
I en tid när reklamtröttheten breder ut sig och vi, enligt undersökningar från Sveriges Annonsörer, blivit alltmer negativt inställda till reklam spelar Ica i en egen division.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.