Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommentar

Susan Berzelius: Amazons fysiska butiker ska lära jätten om dagligvaruhandeln

Amazons entré på den svenska marknaden har under lång tid skapat förväntningar på flera plan. Dels hos konsumenter som redan är kunder hos e-handelsaktören men sett fram emot att få del av ett ”svenskt” sortiment dels hos konsumenter som inte testat alls men är nyfikna på jätten. Sen har vi detaljhandeln som nog sett fram emot Amazons ankomst med lite skräckblandad förtjusning.

Publicerad: 5 november 2020, 06:00

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.


Ämnen i artikeln:

Amazon

I förra veckans Dagligvarunytt var kommenterarna från flera aktörer och experter kring Amazons svenska entré ganska avslappnade beträffande konkurrensen på dagligvarumarknaden. Man tror, sammanfattningsvis, att det främst är på non

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Susan Berzelius

Utrikesredaktör, reporter

susan.berzelius@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Amazon

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News