Kommentar
Susan Berzelius: Amazons fysiska butiker ska lära jätten om dagligvaruhandeln
Amazons entré på den svenska marknaden har under lång tid skapat förväntningar på flera plan. Dels hos konsumenter som redan är kunder hos e-handelsaktören men sett fram emot att få del av ett ”svenskt” sortiment dels hos konsumenter som inte testat alls men är nyfikna på jätten. Sen har vi detaljhandeln som nog sett fram emot Amazons ankomst med lite skräckblandad förtjusning.
Publicerad: 5 november 2020, 06:00
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Ämnen i artikeln:
AmazonI förra veckans Dagligvarunytt var kommenterarna från flera aktörer och experter kring Amazons svenska entré ganska avslappnade beträffande konkurrensen på dagligvarumarknaden. Man tror, sammanfattningsvis, att det främst är på non
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.
Susan Berzelius
Ämnen i artikeln:
Amazon