måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

”Ica måste välja pest eller kolera – och överge sin affärsmodell”

Vill Ica studsa tillbaka måste de välja mellan pest eller kolera. Den mest logiska lösningen är pest: bekämpa eld med eld. Det skriver varumärkesstrategen Håkan Olofsson angående den "rävsax" som Ica har hamnat i.

Publicerad: 17 mars 2023, 10:09

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Icas huvudvärk är att de har fyra inarbetade butikskoncept, men dessa är uppdelade efter storlek – inte prisnivå, skriver Håkan Olofsson.


Ämnen i artikeln:

CoopWillysMatpriser

Sällan har en marknadsledare suttit i en sådan rävsax som Ica gör nu. I engelskan pratar man om den perfekta stormen – en kritisk situation skapad av kraftfulla omständigheter. I

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

CoopWillysMatpriser

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev