måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Katarina Graffman: Fem trender som påverkar kunderna i butik 2023

Det är svårt att trendspana, men de tuffa år vi har bakom oss med pandemi, krig och skenande inflation har otvivelaktigt förändrat konsumenternas beteenden. Katarina Graffman listar fem starka trender som direkt påverkar kundernas agerande i butik. Hur kommer gjutjärnsgrytor, prisjakt och nostalgivurm att påverka dig?

Publicerad: 30 januari 2023, 09:03

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”Den samtid vi lever i just nu har tydligt påverkat flera olika beteenden i människors vardagliga liv”, skriver Katarina Graffman, doktor i antropologi, föreläsare, författare och kolumnist.

Foto: Rebecca Gustafsson


Ämnen i artikeln:

Lågpris

I min första krönika för Market skrev jag om varför trendspaningar är så populära. Nämligen att den som förutsäger framtiden i en samtid som upplevs vara i ständig förändring

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Katarina Graffman

redaktionen@market.se

Ämnen i artikeln:

Lågpris

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev