Analys
Ellen Larsson: Vem ska betala för snabba leveranser till dörren – lata och snåla kunder?
Lata och snåla. Elakt uttryckt är det epitet som passar gemene e-handelskund sett till utvecklingen för last mile-lösningar. Allt fler vill ha snabba leveranser, gärna hem till dörren – men få vill betala vad tjänsten faktiskt är värd. Frågan är vem som ska betala priset för aktörernas accelererande jakt på en lönsam och hållbar e-handel. Det skriver Dagligvarunytts Ellen Larsson.
Publicerad: 10 juli 2023, 09:35
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Dagligvarunytts Ellen Larsson.
Hemleveranser ska svara mot kundernas krav på snabbhet, tillgänglighet – och låga priser. Att lönsamhetskoden på nätet har blivit en huvudvärk för dagligvaruhandeln att knäcka är lätt att förstå givet
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.
Ellen Larsson