Analys
Thomas Ohlén: Lidls lyft var väntat – men här är två utmaningar för lågpriskedjan
Lidl blev inte oväntat 2020 års dagligvaruvinnare. Men den hittills expansiva kedjan har flera utmaningar. Kundernas lojalitet och låga snittkvitton är två sådana.
Publicerad: 20 augusti 2021, 08:40
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Dagligvarunytt rapporterar varje månad var svenskarna handlar dagligvaror och alla som följer GFK:s index kan knappast bli förvånade över utfallet i Lidl Sveriges bokslut (1 mars 2020-28 februari 2021).
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Thomas Ohlén