onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Thomas Ohlén: Lidls lyft var väntat – men här är två utmaningar för lågpriskedjan

Lidl blev inte oväntat 2020 års dagligvaruvinnare. Men den hittills expansiva kedjan har flera utmaningar. Kundernas lojalitet och låga snittkvitton är två sådana.

Publicerad: 20 augusti 2021, 08:40

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.


Ämnen i artikeln:

LidlWillysIca MaxiIca KvantumTempo

Dagligvarunytt rapporterar varje månad var svenskarna handlar dagligvaror och alla som följer GFK:s index kan knappast bli förvånade över utfallet i Lidl Sveriges bokslut (1 mars 2020-28 februari 2021).

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev