Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Thomas Ohlén: Lidl lockar många fler kunder – kan ha växt mest tredje kvartalet

Axfood har redovisat högst tillväxt tredje kvartalet. Men mycket tyder på att Lidl hade starkare siffror. Ingen annan kedja rekryterar lika många hushåll.

Publicerad: 3 november 2020, 08:48

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.


Ämnen i artikeln:

LidlIca KvantumHemköpAxfoodWillysIca MaxiCity Gross

Dagligvarubutikerna tappade viss fart juli-september och fick enligt Svensk Dagligvaruhandels index nöja sig med en tillväxt på 5,8 procent i fysiska butiker och online.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News