Analys
Thomas Ohlén: Lidl lockar många fler kunder – kan ha växt mest tredje kvartalet
Axfood har redovisat högst tillväxt tredje kvartalet. Men mycket tyder på att Lidl hade starkare siffror. Ingen annan kedja rekryterar lika många hushåll.
Publicerad: 3 november 2020, 08:48
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Dagligvarubutikerna tappade viss fart juli-september och fick enligt Svensk Dagligvaruhandels index nöja sig med en tillväxt på 5,8 procent i fysiska butiker och online.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Thomas Ohlén