Få hela storyn
Starta din prenumeration
Analys
Axfood rivstartar året genom att ta marknadsandelar inom samtliga segment. Sett till detaljhandeln är det tydligt att Willys är den stora motorn. De stigande livsmedelspriserna skapar goda förutsättningar för lågpriskedjan att fortsätta växa.
Publicerad: 21 april 2022, 11:34
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Julia Forsberg.
Axfood inleder 2022 starkt. Detaljhandelsomsättningen ökade med 4,1 procent under första kvartalet samtidigt som Dagligvaruindex visar att marknadens tillväxt var 1,3 procent.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.