Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Dags att reda ut begreppet lojalitet – eller vill du fortsätta kasta miljoner i sjön?

Dags att reda ut begreppet lojalitet – eller vill du fortsätta kasta miljoner i sjön?

Förvirringen kring begreppet ”lojalitet” är total – samtidigt som kampen mellan handelns varumärken är hårdare än någonsin. Men nu går det faktiskt äntligen att reda ut vad lojalitet handlar om – och hur ditt företag kan bli mer framgångsrikt. Anna Åkerlund och Fredrik Hallberg på konsultfirman Polarsken tar dig med på en resa i lojalitetens värld, och berättar om:
✓ Varför begreppen ”våra kunder” och ”lojal” är missvisande och orimliga.
✓ Varför vi måste vända på perspektivet – och se marknaden på ett annat sätt.
✓ Överraskande siffrorna från forskningen: ”Vi är vaneköpare”.
✓ Varför majoriteten av kundtappen inte går att förhindra.
✓ Varför stora varumärken vinner.

Publicerad: 24 maj 2022, 07:42

Ämnen i artikeln:

Lojalitet

Att sätta kunden i fokus och öka kundernas lojalitet anses av de flesta företag vara centralt för att kunna öka försäljningen och skapa tillväxt. Men om vi skall öka kundernas

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev