Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Kalle Östgren: Att behålla kunderna blir den stora utmaningen

Det finns intressanta möjligheter att expandera för City Gross, men också stora utmaningar. Kedjan kommer att locka nya prova på-kunder, men varumärket behöver tydliggöras och det finns en varning för ”Knopfler-effekten”. Det skriver Dagligvarunytts Kalle Östgren.

Publicerad: 27 september 2021, 10:44

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Dagligvarunytts Kalle Östgren.


Ämnen i artikeln:

City GrossAxfood

En gång köpte jag plattan ”Release” av David Knopfler, bror till superkände Mark Knopfler, frontman för Dire Straits. Kul att prova något nytt och jodå, det var samma varma röst

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Kalle Östgren

Reporter

kalle.ostgren@bbm.bonnier.se

Ämnen i artikeln:

City GrossAxfood

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.