Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Ulf Mazur: Analys: ”Mathem tappar 50 000 kronor i timmen – vad ska göra bolaget lönsamt?”

Mathem har de senaste tio åren gått med cirka 19 procent i förlust per år. Detta trots att ordinarie priser är över 25 procent högre än hos till exempel hos Willys. Det visar hur svårt det är att tjäna pengar på mat på nätet, skriver Ulf Mazur.

Publicerad: 8 februari 2022, 09:06

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Ulf Mazur är företagare, föreläsare och entreprenör som grundat Matpriskollen.


Ämnen i artikeln:

Coop SverigeIca SupermarketIca SverigeIca MaxiIca NäraIca KvantumMathemHemköpAxfoodWillys

Vissa pratar om renodlade online-aktörer, som mat.se och Mathem. De har funnits i tio respektive 15 år, med syfte att förenkla vardagen för sina kunder genom beställning på nätet och

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev