Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera
Innehåll från Informa

Rätt personal för dagligvaruhandeln

Butikschefer, sälj- och marknadschefer eller sommarpersonal – genom Dagligvarunytt når ni rätt målgrupp för olika tjänster i dagligvaruhandeln.

Publicerad: 17 December 2020, 15:18


Dagligvarunytt är branschens ledande tidning och bevakar nyheter och trender i dagligvaruhandeln. Tidningen har 36 000 läsare och återfinns ofta i personalrummen i svenska livsmedelsbutiker vilket innebär stor räckvidd i målgruppen. Cirka 90 procent av landets Ica-handlare prenumererar på Dagligvarunytt.

– I stort sett alla i branschen läser Dagligvarunytt och med en platsannons här når man såväl butikspersonal som beslutsfattare inom dagligvaruhandeln. Det är en relativt smal målgrupp men inom den når vi ut brett och till rätt personer, säger Eva-Kajsa Hedström, försäljningsansvarig Dagligvarunytt.

Eva-Kajsa Hedström, försäljningsansvarig på Informa för Dagligvarunytt.

I grunderbjudandet ingår annonsering i print, på webben och i Dagligvarunytts nyhetsbrev som går ut till 3 000 prenumeranter varje dag. Dagligvarunytts sajt nylanserades i oktober och har cirka 6 000 unika besökare i veckan. Platsannonssektionen ligger tydligt synlig högst upp på sajten.

– Vill man öka synligheten ytterligare finns möjlighet att boka in en platsannons på en av sajtens bannerplaceringar. Vi erbjuder även annonsering via våra sociala medier-kanaler och kan hjälpa till att producera en rekryteringsfilm som effektivt ringar in varför man ska söka just denna tjänst, säger Eva-Kajsa Hedström.

Kontakta Eva-Kajsa Hedström för mer information:
Eva-Kajsa Hedström, 08-470 47 81, eva-kajsa@informa.se

Text: Magnus Reithner

Läs mer om platsannonsering på Dagligvarunytt

Artikeln är producerad i samarbete med Informa och ej en artikel av Dagligvarunytt