Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Näringspolitik

Konkurrensen hårdnar mellan varumärkena: ”Trenden förstärks i tuffare tider”

Publicerad: 22 september 2022, 09:06

Michael Dahl, strategikonsult hos Index House, har under flera år följt utvecklingen för EMV.

Foto: Pressbild

Att EMV-varor utvecklats mot likvärdiga produkter – till ett lägre pris – är en framgångsfaktor, enligt experter. Och det ställer nya krav på etablerade varumärken. ”Trenden förstärks i tuffare tider”, säger strategikonsulten Michael Dahl.


Michael Dahl, strategikonsult hos Index House, har under flera år följt utvecklingen för EMV och han tar årligen fram rapporten Grocery Brand Index. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev