Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Logistik

Nicholas Pettersson, vd Dagab: ”Nu ökar vi den geografiska täckningen”.

Här är Axfoods jättesatsning på logistik: ”Nu är vi riggade för tillväxt”

Axfood storsatsar på logistik och automatisering – med investeringar i mångmiljardklassen. ”Nu tar vi nästa steg, med tre nya initiativ”, säger Nicholas Pettersson, vd för koncernens inköps- och logistikbolag Dagab, och förklarar investeringarna:
• De olika stegen
• Tanken bakom
• Prislappen
• Miljöeffekterna
• Hur konkurrenskraften ska vässas
• Vad han vill kunna säga om fem år

Publicerad: 16 juli 2021, 12:17

Kalle Östgren

Reporter

kalle.ostgren@bbm.bonnier.se

Axfood storsatsar på logistik och automation i flera steg:

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AxfoodDagabLogistik

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News