Innovation
Vegovarumärket vågar nobba riskkapital: ” Extremt viktigt med investerare som delar min vision”
Publicerad: 22 mars 2023, 13:04
Linnéa Falkinger, entreprenör och innovatör bakom vegoprodukten Cashewmeetly.
Foto: Pressbild
Vegovarumärket Cashewmeetly lanserades i samarbete med Axfoods grossist Dagab hösten 2021. Nu pryder båda varumärkena färdigmatslådor baserade på livsmedelsinnovationen. ”Ett så exklusivt samarbete har aldrig någonsin gjorts”, säger Linnéa Falkinger om det unika exemplet på co-branding.
Ekologisk, Fairtrade, vegetarisk, svinnsmart – och med produktionen kvar i länderna där råvaran cashewäpple skördas. Produkterna under varumärket Cashewmeetly checkar in på alla kriterier för en hållbar livsmedelsinnovation. Produkten är
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.