Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Innovation

Toppcheferna om hur pandemin revolutionerade branschen: ”Man såg verkligen kraften”

Publicerad: 27 april 2022, 08:17

Simone Margulies, vd på Hemköp och Tempo, Ica Sveriges vd Per Strömberg, Magnus Johansson, tidigare vd för Coop Sverige och Johan Augustsson, vd för Lidl, (ej med på bild) diskuterar pandemin, e-handel och framtiden.

Pandemin gav e-handeln i dagligvaruhandeln en hastig och rejäl skjuts framåt, men kedjorna konstaterar att de snabbt kunde ställa om för de nya förutsättningarna. ”Hela vår digitaliseringsprocess snabbades faktiskt på”, säger Per Strömberg, vd för Ica Gruppen.


Ämnen i artikeln:

CoopHemköpTempoAxfoodIca SverigeLidl

Vilka strategiska beslut togs när covid-19-utbrotten lamslog även Sverige och hur påverkar det framtidens dagligvaruhandel? Den frågan diskuterades under eventet Retail Tech som pågick i Stockholm förra veckan veckan. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.