Innovation
”Svenska” och hållbara produkter – så lyckades Lidl vinna kunderna
Publicerad: 13 november 2020, 05:00
Foto: Pelle Lundberg/Lidl
Lidl fick vid starten kritik för ”tyskt” lågpris och hur personalen behandlades. Men det vände – med kända varumärken, hållbarhet och öppenhet. ”I dag lockar kedjan de mest prismedvetna”, säger professor Johan Anselmsson.
Markets granskning av de ledande butiksvarumärkenas bokslut och ekonomiska nyckeltal visar att Lidl över tid har legat i absoluta toppen i branschen.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.