onsdag27 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Innovation

”Svenska” och hållbara produkter – så lyckades Lidl vinna kunderna

Publicerad: 13 november 2020, 05:00

Foto: Pelle Lundberg/Lidl

Lidl fick vid starten kritik för ”tyskt” lågpris och hur personalen behandlades. Men det vände – med kända varumärken, hållbarhet och öppenhet. ”I dag lockar kedjan de mest prismedvetna”, säger professor Johan Anselmsson.

Ämnen i artikeln:

LidlEkologiskt

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se


Markets granskning av de ledande butiksvarumärkenas bokslut och ekonomiska nyckeltal visar att Lidl över tid har legat i absoluta toppen i branschen.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev