Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Innovation

”Svenska” och hållbara produkter – så lyckades Lidl vinna kunderna

Publicerad: 13 november 2020, 05:00

Foto: Pelle Lundberg/Lidl

Lidl fick vid starten kritik för ”tyskt” lågpris och hur personalen behandlades. Men det vände – med kända varumärken, hållbarhet och öppenhet. ”I dag lockar kedjan de mest prismedvetna”, säger professor Johan Anselmsson.

Ämnen i artikeln:

LidlEkologiskt

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se


Markets granskning av de ledande butiksvarumärkenas bokslut och ekonomiska nyckeltal visar att Lidl över tid har legat i absoluta toppen i branschen.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev