Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Innovation

Hur anpassar sig de största dagligvaruaktörerna till framtiden? Vilka är de viktigaste innovations- och utvecklingsprojekten? Dagligvarunytt söker svaren genom samtal med Peter Muld, chef strategi och transformation, Ica Sverige, Johan Augustsson, vd på Lidl Sverige, Carl Stenbeck, strategi- och affärsutvecklingsdirektör på Axfood och Stina Thorgerzon, chef erbjudande och format på Coop Sverige.

Jakten på framtidens butik: Här är idéerna som omvandlar dagligvaruhandeln

Handeln skruvar upp takten i jakten på framtidens butik – och arbetet med nya innovationer är avgörande. Dagligvarunytt har pratat med personer i centrala roller hos Ica, Axfood, Lidl och Coop och fått dem att berätta hur utvecklingsarbetet organiseras, områdena som prioriteras – och om en gemensam konflikt.

Publicerad: 1 februari 2022, 07:57

Kalle Östgren

Reporter

kalle.ostgren@bbm.bonnier.se

De senaste åren har gett dagligvaruhandeln en chockbehandling, med en explosiv ökning av e-handeln och köpmönster som på ett par månader hoppat flera år framåt samtidigt som osäkerheten ökar.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AxfoodCoopLidlIca GruppenIca Sverige

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev