Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Innovation

Hon ska få branschen att innovera mera – tillsammans: ”Kan bli en tillväxtmotor i svensk ekonomi”

Publicerad: 15 oktober 2021, 07:39

Marie Gidlund, verksamhetsledare på Sweden Food Arena.

Foto: Gustaf Olsson

Butikerna är viktiga spelare för att mer hållbara och innovativa produkter ska kunna ta plats i hyllan i framtiden. ”All den data som dagligvaruhandeln sitter på kan leda till helt fantastisk produktutveckling”, säger Marie Gidlund, verksamhetsledare på Sweden Food Arena.

Ämnen i artikeln:

LivsmedelsföretagenSvensk HandelSvensk DagligvaruhandelIca SverigeCoop SverigeAxfood

AR


I nästa vecka arrangeras de årliga Livsmedelsdagarna i Tylösand, en plats där hela branschen möts – från producent och förädling till dagligvaruhandel.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev