Innovation
Hajpad odlingstrend växer i butiken: ”Som bake off för kryddgrönt”
Publicerad: 7 maj 2021, 06:04
Grönt är skönt. Nu vill allt fler handlare och butiker börja odla själva. Foto: Montage: Miriam Järlesjö
Det sveper en grön våg över den svenska dagligvaruhandeln, där allt fler vill satsa på eget växthus inne i butiken, odlingsskåp eller att odla i en container utanför.
Men är det hållbart?
Det beror på vem du frågar.
Ämnen i artikeln:
LivsmedelsförsörjningLivsmedelsföretagenSvensk DagligvaruhandelIca KvantumIca MaxiCoop SverigeTrenden med urban och vertikal odling med näringslösning i stället för jord och led-belysning i stället för solljus har lockat till sig en lång rad startups och investerare över hela
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.