Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Innovation

Hajpad odlingstrend växer i butiken: ”Som bake off för kryddgrönt”

Publicerad: 7 maj 2021, 06:04

Grönt är skönt. Nu vill allt fler handlare och butiker börja odla själva.

Foto: Montage: Miriam Järlesjö

Det sveper en grön våg över den svenska dagligvaruhandeln, där allt fler vill satsa på eget växthus inne i butiken, odlingsskåp eller att odla i en container utanför.
Men är det hållbart?
Det beror på vem du frågar.


Ämnen i artikeln:

LivsmedelsföretagenLivsmedelsförsörjningSvensk DagligvaruhandelIca KvantumIca MaxiCoop Sverige

Trenden med urban och vertikal odling med näringslösning i stället för jord och led-belysning i stället för solljus har lockat till sig en lång rad startups och investerare över hela

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News