onsdag27 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Innovation

Hajpad odlingstrend växer i butiken: ”Som bake off för kryddgrönt”

Publicerad: 7 maj 2021, 06:04

Grönt är skönt. Nu vill allt fler handlare och butiker börja odla själva. Foto: Montage: Miriam Järlesjö

Det sveper en grön våg över den svenska dagligvaruhandeln, där allt fler vill satsa på eget växthus inne i butiken, odlingsskåp eller att odla i en container utanför.
Men är det hållbart?
Det beror på vem du frågar.

Ämnen i artikeln:

LivsmedelsförsörjningLivsmedelsföretagenSvensk DagligvaruhandelIca KvantumIca MaxiCoop Sverige

AR


Trenden med urban och vertikal odling med näringslösning i stället för jord och led-belysning i stället för solljus har lockat till sig en lång rad startups och investerare över hela

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev