Foto: Monika Nilsson Lysell
"Etablerade varumärken måste vara bättre än EMV för sin egen överlevnad"
Kedjornas egna varumärken har utvecklats från billiga kopior till produkter med högre kvalitet – och ett helt annat fokus på marknadsföring, enligt experter. "Etablerade varumärken måste helt enkelt vara bättre för sin egen överlevnad", säger Klaus Hahn vd för Testfakta.
Ellen Larsson
När konsumenternas köpkraft minskar och pris hamnar överst på prioriteringsordningen, kan kedjornas egna varumärken fortsätta att ta marknadsandelar. Kedjornas egna varumärken har dessutom i allt högre utsträckning utvecklats från billiga
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.