Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Innovation

Dagligvaruhandeln en bromskloss för innovation: ”Många produkter når aldrig hyllan”

Publicerad: 7 februari 2022, 08:00

Nålsögat. För nya producenter är det svårt att komma in i hyllan, oavsett hur bra produkten egentligen är.

Foto: Agneta Renmark

Nya produkter och nya producenter har svårt att nå ut till konsumenterna. Flaskhalsen är dagligvaruhandeln. ”Många produkter når aldrig fram till hyllan – och ännu färre stannar kvar”, säger Lisbeth Erstrand, rådgivare på Retail House.

Ämnen i artikeln:

LivsmedelsföretagenSvensk HandelSvensk Dagligvaruhandel

AR


Av tio nya produkter som lanseras inom dagligvaruhandeln är det bara en eller två som finns kvar på hyllan efter två år.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev