lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Innovation

Axfoods eget varumärke samsas med externt – på samma vara: ”Unikt”

Publicerad: 23 mars 2023, 12:32

Johan Neuman, affärsområdeschef på Dagab, om det unika exemplet på Co-branding mellan Garant och Cashewmeetly.

Foto: Pressfoto

Axfood hjälpte till att lansera vegovarumärket Cashewmeetly 2021. Nu fördjupas samarbetet. ”Jag ser absolut att vi kan upprepa det”, säger Johan Neuman, affärsområdeschef på Dagab om det unika exemplet på Co-branding.

Ämnen i artikeln:

AxfoodDagab

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se


Axfood lanserade en helt ny typ av växtbaserat alternativ till kött i samarbete med den sociala entreprenören Linnéa Falkinger i oktober 2021. Cashewmeetlys produkter har rullats ut till fler butiker

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev