Få hela storyn
Starta din prenumeration
Hållbarhet
Publicerad: 22 Januari 2021, 08:06
Foto: Julia Sjöberg
Vegetariskt är en växande trend, där såväl livsmedelsindustrin som dagligvarukedjorna tävlar om att utveckla nya produkter. ”Det är ett helt otroligt tryck”, säger Åsa Domeij, hållbarhetschef på Axfood. Men att svenskt och närproducerat är en ännu starkare trend – det märks inte i vegohyllan.
Nytt år, nya löften och många av dessa handlar om att börja äta mer grönt. Det märks på såväl ett växande utbud som ökade försäljningssiffror för vegetariska produkter inom dagligvaruhandeln.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.