Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Hållbarhet

Vegotrenden växer rekordsnabbt: ”Ett helt otroligt tryck”

Publicerad: 22 Januari 2021, 08:06

Foto: Julia Sjöberg

Vegetariskt är en växande trend, där såväl livsmedelsindustrin som dagligvarukedjorna tävlar om att utveckla nya produkter. ”Det är ett helt otroligt tryck”, säger Åsa Domeij, hållbarhetschef på Axfood. Men att svenskt och närproducerat är en ännu starkare trend – det märks inte i vegohyllan.


Nytt år, nya löften och många av dessa handlar om att börja äta mer grönt. Det märks på såväl ett växande utbud som ökade försäljningssiffror för vegetariska produkter inom dagligvaruhandeln.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.