Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhet

Hon vill sätta en ny standard för hållbarhet: ”Vi kan inte sälja kaffe på en död planet”

Publicerad: 3 december 2021, 07:13

Anna Wallenberg, vd på Reitan Convenience Sweden.

Foto: Borje Svensson

Anna Wallenberg, ny vd på Reitan Convenience Sweden, drivs av ambitionen att sätta en helt ny standard för hållbarhet. ”Vi vill hjälpa kunderna att göra det bästa valet – även när det gäller tobak, godis och läsk”, säger hon.

Ämnen i artikeln:

Svensk HandelLeverantör

AR


Vi kan inte sälja kaffe på en död planet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev