Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Hållbarhet

Fler vill äta grönt – så satsar kedjorna på hälsosam mat

Publicerad: 19 Februari 2021, 08:43

De flesta dagligvaruaktörer har formulerat nya mål och åtgärder som ska göra det lätt för kunderna att göra hälsosamma val i matbutiken

Foto: Getty Images

Folkhälsan har hamnat i blixtbelysning i samband med corona och allt fler konsumenter vill boosta sitt välmående med mer frukt och grönt. Nu laddar dagligvaruaktörerna för att göra det lättare att välja rätt.


Ämnen i artikeln:

AxfoodBergendahlsCoop SverigeLidlEkologisktIca Gruppen

Pandemin har skakat om både invanda beteenden och måltidsmönster. Flera dagligvaruaktörer vittnar om ett ökat intresse för hälsa och välmående bland kunderna under det senaste året.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.