Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhet

Efter succén i Tyskland vill Matsmart erövra världen: ”Globalt fenomen”

Publicerad: 23 mars 2021, 07:36

Karl Andersson, vd för Matsmart.

Foto: Magnus Sandberg

Snabbväxande Matsmart siktar på fortsatt expansion. Lanseringen i Tyskland har gått över all förväntan och landet kommer att vara bolagets största marknad innan året är slut. ”Intresset för oss är jättestort, både bland konsumenter och investerare”, säger vd Karl Andersson som ser globala möjligheter för bolaget.


Ämnen i artikeln:

Matsvinn

Precis som för många andra livsmedelsaktörer blev 2020 ett starkt tillväxtår för Matsmart.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Matsvinn

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.