Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhet

Butiker i svinnsmart samarbete med Arla: ”Win-win för alla”

Publicerad: 16 december 2021, 13:41

2018 lanserade Arla märkningen ”Ofta bra efter” för att markera att mejeriprodukterna har betydligt längre hållbarhet än vad bäst före-datumet anger.

Foto: Pressbild

Under det senaste året har 873 ton mat räddats via Arla Deals, där mejeriprodukter med kort datum säljs med höga rabatter till butiker. ”Både kunderna och vi tjänar på det”, säger Lars Fridell, mejeriansvarig på Nya Pulsen i Åkersberga.


Ämnen i artikeln:

LivsmedelsföretagenLeverantör

För ett år sedan öppnade Arla en digital outlet, Arla Deals, där mejeriprodukter med kortare datum säljs med höga rabatter till butiker och restauranger. Målet är att färska produkter inte

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.