Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

E-handel

Willys har knäckt nöten – så ska konkurrenterna hinna i kapp och bli lönsamma online

Publicerad: 8 februari 2022, 09:06

Axfood-ägda Willys har som första dagligvaruaktör nått lönsamhet inom e-handeln. En strategisk satsning på upphämtning av matkassar och automatiserade skåp är framgångsreceptet.

Foto: Kalle Östgren

Automatisering, hämta-koncept och ökad betalningsvilja bland konsumenter. Det är vägen mot en mer lönsam e-handel med mat, enligt Dagligvarunytts rundringning till branschens aktörer. Willys har redan knäckt nöten - blir 2022 året då även konkurrenterna lyckas?


Ämnen i artikeln:

Ica SverigeCoop SverigeAxfoodWillysMathem

E-handeln med mat har exploderat under pandemin. Och branschexperter blir alltmer eniga om att kundernas nya köpbeteende är här för att stanna. Men att det sker på den fysiska butikens

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev