måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

E-handel

Trotsar negativa trenden – här växer butiken online

Publicerad: 8 mars 2023, 09:16

Akrvbild.

Foto: Kalle Östgren

Willys i Hultsfred upplever en ökad tillströmning av onlinekunder. "Fråga mig inte varför", säger butikschefen Björn Gustavsson.

Ämnen i artikeln:

WillysAxfood

Isidor Beslic

isidor.beslic@bonniernews.se


Willys i småländska Hultsfred invigde sin onlinesatsning för exakt ett år sedan.

Under inledningen av 2023 har man upplevt en stadig och plötslig ökning av antalet kunder som gör sina inköp via nätet, detta samtidigt som branschindex visar på en måttlig onlinetillväxt hittills i år.

LÄS OCKSÅ: Axfood drar i nödbromsen – pausar e-handelssatsning: ”Vi kan köpa oss lite mer tid”

Varje vecka handlar drygt 200 till 250 personer online, enligt butikschefen Björn Gustavsson.

– I år har det varit en liten ökning. Fråga mig inte varför – det vet jag inte, säger han till Vimmerby Tidning.

Enligt butiksanställda Malin Anemyr, som delvis jobbar med e-handeln, är förklaringen dock enkel:

– Det är bekvämt. Det kostar 59 kronor, men jag tror att vi ligger bra i pris. Särskilt barnfamiljer handlar via nätet. Det är skönt att slippa ta med ungarna in till affären efter dagis, säger hon till tidningen.

– Det är fullt ös, det ökar hela tiden, fortsätter hon.

LÄS OCKSÅ: Mathem kapar antalet tjänster vid nya lagret: ”Vi har till viss del gjort felbedömningar”

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev