Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

E-handel

Succé online – och nu tar Coop sikte på B2B-kunder: ”Ser stora möjligheter”

Publicerad: 24 november 2021, 14:03

Coops e-handel hade ännu en stark månad och slog index för 20:e månaden i rad.

Foto: Susan Berzelius

Coops e-handel kan vara hetast i branschen. Företaget slog index – för 20:e månaden i rad. ”Vi har ambitionen att fortsätta växa mer än branschen” säger Fredrik Uhrbom och siktar framöver även på B2B-kunder.


Ämnen i artikeln:

CoopCoop SverigeCoop Butiker och StormarknaderCoop VästCoop NordCoop MittCoop VärmlandCoop NorrbottenCoop Kristianstad/Blekinge Coop GotlandCoop Oskarshamn

Svensk Dagligvaruhandels siffror visar att e-handeln backade med 2,7 procent i oktober i år jämfört med 2020 men Coop redovisar ännu en försäljningsmässig digital fullträff och överträffade indexet för 20:e

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.