onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

E-handel

Starka snittkvittot och svaga kampanjandelen – hon pekar ut onlines potential i julhandeln

Publicerad: 12 december 2022, 08:20

För onlinekunden är kampanjpriserna bara ett klick bort. Det är en fördel när kunden jagar pris, menar Myriam Martensen på GFK.

E-handelskunden tycker det är att lätt att hitta kampanjpriser, vilket ger online en fördel i rådande prisfokus. Men den extra avgiften är ett hinder för tillväxt. Det ser GFK i svaren från sin konsumentpanel.

Ämnen i artikeln:

Matpriser

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


Den vana e-handelskunden upplever att det är lätt att jämföra priser online, och enkelt att få överblick över kampanjpriser. Den ovana e-handelskunden ser avgiften som ett hinder. Det visar data

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev