fredag22 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

E-handel

Så ska Matsmart vända förlusten snabbare än andra e-handlare: “Mat online är ganska underutvecklat”

Publicerad: 20 januari 2023, 07:39

Under 2022 har Matsmart behövt se över sina prioriteringar, eftersom kapital inte längre är lika tillgängligt. ”Det har tagit mycket av vår tid”, säger Peter Beckius, vd sedan i juni.

Foto: Monika Nilsson Lysell

Investerare som dragit öronen åt sig 2022 har tvingat Matsmart att fokusera mer på lönsamhet än tillväxt. Under 2023 tänker bolaget bevisa att affärsmodellen håller. Nya vd:n Peter Beckius berättar nu om:
√ Grundaren och vd-kollegans Karl Andersson vilda idéer: ”Utmanar normer”
√ Viktiga skillnaden mot matkassebolagen: ”Branschen går åt andra hållet”
√ Fri fraktgränsens betydelse: ”Laborerar ganska mycket”
√ Tuffa lärdomarna från intåget i Tyskland: ”Skalat upp snabbare”

Ämnen i artikeln:

LogistikMatpriser

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


På gatan utanför Matsmarts kontor på Södermalm hastar Karl Andersson förbi, iklädd Motatos-tröja och med telefonen mot örat. Inne på kontoret väntar vd-kollegan Peter Beckius, som har Gant-loggan på bröstet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev