Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

E-handel

Löfbergs satsar på e-handel – lanserar ny webbshop: ”Sveriges bästa fika-shop”

Publicerad: 11 juli 2022, 09:59

”Här handlar det om att attrahera en bred målgrupp.”

Foto: Pressbild

Kafferosteriet Löfbergs lanserar en ny webbshop tillsammans med Awardit. Där ska kunden kunna handla allt som behövs till fikastunden. ”Ambitionen är att skapa Sveriges bästa fika-shop”.


Ämnen i artikeln:

Produktutveckling

Löfbergs har sedan tidigare e-handel i samarbete med Amazon och dagligvaraukedjorna. Nu tar företaget nästa steg och lanserar sin egen webbshop.

– Ambitionen är att skapa Sveriges bästa fika-shop, visa smakbredden i vårt sortiment och stärka vårt varumärke, säger Björn Norén, Head of Retail på Löfbergs i ett pressmeddelande.

I webbshopen kommer det bland annat finnas porslin, fikakorgar, termosar, bryggare, kaffemaskiner och andra produkter från kända varumärken till försäljning.

– Här handlar det om att attrahera en bred målgrupp. För att möta olika behov kommer vi att segmentera och rikta erbjudanden och kampanjer så att vi är spännande och relevanta för alla typer av slutkunder, säger Björn Norén.

Lanseringen sker i samarbete med Awardit, som kommer ha hand om driften av webbshopen. Awardit samarbetar sedan tidigare med företag som SAS Eurobonus, Ahlsell, Scandic och Benify.

– Tillsammans med Löfbergs har vi utvecklat en plattform som kan bidra till långsiktiga och starka relationer till slutkonsumenten. Nu fortsätter vi utforska affärsmöjligheterna, och tittar redan på fler samarbetsformer och försäljningskanaler. Det kan handla om synergier kring gemensamma och nya kunder, där vi tillsammans med Löfbergs kan hitta nya spännande lösningar, säger Anders Svanberg, affärsområdeschef på Awardit i ett pressmeddelande.

Loke Westberg

Reporter

loke.westberg@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Produktutveckling

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev