Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

E-handel

Ica Sveriges e-handelschef Tony Holmberg spår att kanalen passerar tio procents andel av försäljningen.

Foto: Ica

Exklusivt: Icas e-handelschef om jättelyftet – och rådet till handlarna: ”Urholka inte fysiska erbjudandet”

Ica har en underandel online men nu rustar marknadsledaren. Fler handlare ansluter sig – och två stora lager invigs senare i år. ”Samtidigt är det viktigt att inte urholka det fysiska erbjudandet”, säger e-handelschefen Tony Holmberg i en stor intervju med Dagligvarunytt.

Publicerad: 25 februari 2021, 06:02

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Nu har det gått snart på dagen ett år sedan coronapandemin drabbade Sverige och bland annat såg till att dagligvaruhandelns digitala försäljning växte med 94,5 procent jämfört med 2019 enligt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica GruppenIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca Nära

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News