måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

E-handel

Effektivitet och lönsamhet i fokus för Mat och e-handel 2022

Publicerad: 10 mars 2022, 14:38

Foto: Pressbild

Den 22 mars är det premiär för Dagligvarunytts konferens Mat och e-handel i fysisk form. Bland de tunga namnen i talarlistan finns Ica Sveriges vd Anders Svensson och Dagabs vd Nicholas Pettersson. Två företag med stora planer för framtidens e-handel.


Fredrik Svedjetun

fredrik.svedjetun@bonniernews.se


E-handeln med mat har förändrats i otroligt snabb takt de senaste åren, bland annat på grund av pandemin. Något som Dagligvarunytt uppmärksammade redan i fjol med den digitala varianten av Mat och e-handel. Det blev en mycket uppskattad konferens som tog utgångspunkt i det då exceptionella läget.

– Nu tar vi ämnet vidare när utvecklingen går in i nästa fas. Det handlar mycket om att skapa effektivitet för att nå lönsamhet. Nya utmanare och konsumentbeteenden på området skapar också möjligheter för både nya och etablerade aktörer att växa, säger Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Dagligvarunytt.

Mat och e-handel vänder sig till entreprenörer och beslutsfattare i dagligvarubranschen, såväl i handels- som i leverantörsledet. Och så klart till alla som förser branschen med tjänster och utrustning.

Nicholas Pettersson, vd, Dagab, Sara Mundt Petersen, chef digitala kundmöten och e-handel, Coop Sverige och Anders Svensson, vd, Ica Sverige talar på eventet.

Under en innehållsrik heldag delar flera tunga talare med sig av sina erfarenheter och insikter – och berättar om planerna framåt. Bland många andra:

✓ Anders Svensson, vd, Ica Sverige

✓ Sara Mundt Petersen, chef digitala kundmöten och e-handel, Coop Sverige

✓ Nicholas Pettersson, vd, Dagab

✓ Andreas Bernström, investeringsansvarig, Kinnevik

✓ Tove Blomgren, creative director, Sally EY Doberman

Programmet kommer att handla om bland annat de stora dagligvarukedjornas strategier framåt, marknadsföring på nätet och de som utmanar som exempelvis Q-handel.

Några programpunkter under dagen:

■ Därför investerar Kinnevik i mat på nätet.

■ Ica storsatsar med brittiska Ocado – nu redo för nästa steg.

■ Hur ska man kommunicera i en digital miljö?

■ Axfood genomför en genomgripande förnyelse av logistiken.

■ Kan Q-handeln ändra spelplanen på marknaden?

■ Coop tar egen kunddata till hjälp för att finslipa sitt erbjudande.

Säkra din plats till konferensen Mat och e-handel här. 

 

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev